آموزش ابزار Angle Snap در تری دی مکس
ابزار Angle Snap
به کمک این ابزار می توانید میزان زاویه چرخش آبجکت ها، دوربین و نور را بر اساس مقدار وارد شده برای Angle تغییر دهید. ابزار Angle Snap در بخش Main Toolbar بعد از ابزار اسنپ قرار دارد و با راست کلیک کردن روی آن می توانید به تنظیمات زاویه دسترسی پیدا کنید.
- نوار ابزار اصلی> انتخاب Angle Snap
- نوار منوها> منو Tools> بخش Grids and Snaps> انتخاب Angle Snap Toggle
- کلید میانبر> (A)
روش کار با Angle Snap
در نوار ابزار اصلی تری دی مکس، روی ابزار Angle Snap کلیک کنید تا فعال شود. هنگامی که روشن باشد، بر روی عمل Rotate نیز تاثیر می گذارد. در حالت پیش فرش چرخش آبجکت ها با زاویه 5 درجه صورت می گیرد، که در تنظیمات زوایه اسنپ می توانید این مقدار را تغییر دهید.
چرخاندن آبجکت ها با زاویه مشخص
برای چرخاندن اشیاء با درجه زاویه مشخص می توانید با انتخاب ابزار Rotate و سپس کلیک راست روی آبجکت مورد نظر، پنجره Rotate Transform را فراخوانی کنید و در جهت های مختصات (X,Y,Z) آبجکت را بچرخانید.
تنظیمات Angle Snap در تری دی مکس
علاوه بر ابزار Rotate توسط زوایه اسنپ نیز می توانید میزان چرخش آبجکت ها را تعیین کنید. برای این کار ابتدا روی ابزار Angle Snap کلیک راست کنید تا پنجره تنظیمات باز شود. سپس به تب Options بروید.
در بخش General توسط گزینه Angle می توانید مقدار زاویه را تغییر دهید. با انجام اینکار چرخش آبجکت ها به اندازه زاویه وارد شده، صورت می گیرد.
جمع بندی آموزش
هنگامی که توسط دسته های Gizmo عمل Rotate را انجام می دهید، با زاویه پیش فرض 5 درجه چرخش آبجکت ها صورت می گیرد، برای اینکه این زاویه را تغییر دهید، می توانید از تنظیمات Angle Snap مقدار مد نظر خود را وارد کنید.
این مطلب چقدر براتون مفید بود؟
از 1 تا 5 امتیاز دهید!
میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد آرا: 0
اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.