آموزش ابزار Use Center در تری دی مکس
0 / 5. از 0
ابزار Use Center در تری دی مکس
برای تعیین مرکز هندسی آبجکت ها این ابزار دسترسی به سه روش را فراهم می کند، که می توانید از آنها جهت چرخش و تغییر مقیاس اشیاء استفاده کنید. ابزار Use Center در بخش Main Toolbar تری دی مکس در دسترس می باشد.
- نوار ابزار اصلی> انتخاب Use Center
بررسی ابزارهای بخش Use Center
در این بخش هر سه ابزار موجود در Use Center را باهم بررسی می کنیم:
Use Pivot Point Center
با انتخاب این گزینه می توانید عملیات (Rotate و Scale) را نسبت به مرکز پایین ترین سطح آبجکت، حول محور خودش انجام دهید.
در تصویر بالا با انتخاب Pivot Point عمل Rotate هر آبجکت حول محور محلی خودش صورت می گیرد.
Use Selection Center
توسط این آیتم می توانید عملیات (Rotate و Scale) را حول مرکز هندسی آبجکت ها انجام دهید. در صورتی که چندین آبجکت را Select کنید، تری دی مکس میانگین مرکز هندسی اشیاء را محاسبه می کند، و از آن به عنوان Selection Center استفاده می شود.
Use Transform Coordinate
این ابزار به شما امکان می دهد عملیات (Rotate و Scale) یک آبجکت یا آبجکت ها را در اطراف مرکز سیستم مختصات فعلی انجام دهید.
جمع بندی آموزش
برای تغییر مقیاس یا چرخاندن آبجکت ها در صحنه تری دی مکس، شما می توانید از Use Center flyout برای تعیین مرکز هندسی اشیاء که شامل سه بخش Selection Center ،Pivot Point و Transform Coordinate Center می شوند، استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.